En una acció conjunta entre l’Ajuntament amb el Servei de suport a entitats, l’Ateneu Santfeliuenc, les Comunalitats Urbanes, l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat i la Unió Coral, s’ha impulsat un seguit de formacions per enfortir i fer créixer l’associacionisme de la ciutat. Entenent que una ciutat organitzada i en xarxa repercuteix en una ciutat més rica, crítica i consolidada.

Les sessions seran simultànies, si us plau, inscriu-te aquí

El 23 de novembre ens trobarem, de 9.30 a 14 h, a l’Ateneu Santfeliuenc on s’impartiran les següents formacions: Gestió interna: obligacions legals i documentals, Organització econòmica, Organització d’activitats extraordinàries i Subvencions actives i finançament.

GESTIÓ INTERNA: OBLIGACIONS LEGALS I DOCUMENTALS 

  • Formadora: Montse Agudo (Fundesplai)
  • Objectius:
    • Aconseguir una millora de la gestió interna de l’entitat.
    • Coneixement de les principals normatives que afecten les associacions.

Aquesta formació està dirigida a totes les entitats per conèixer les seves obligacions legals i documentals. No us heu de convertir en advocades, heu de saber què heu de tenir en compte i qui us pot donar un cop de mà.
Aportarem a les entitats els coneixements necessaris per complir amb la normativa vigent i assegurar una gestió transparent i correcta. Les participants obtindran una visió completa de les seves obligacions i aprendran com millorar els processos interns per al bon funcionament de l’entitat. Es tractaran les principals normatives que afecten les associacions, com les derivades de la Llei 4/2008, així com altres requisits legals essencials per a una gestió eficient.

ORGANITZACIÓ ECONÒMICA

  • Formadora: Paqui Cano (La Qperativa)
  • Objectius:
    • Conèixer i comprendre les principals obligacions fiscals i comptables de les associacions. Què hem de fer i quan?
    • Saber com treballen els serveis externs com gestories o assessories per donar un servei professional a les Entitats

Aquesta formació està dirigida a totes les entitats per comprendre les seves obligacions tributàries i com estructurar l’organització econòmica. No us heu de convertir en comptables, heu de saber què heu de tenir en compte i qui us pot donar un cop de mà.
És una formació inicial per a conèixer les principals obligacions fiscals com l’IVA, l’IRPF i l’IS, així com els requisits comptables essencials per al funcionament d’una associació, incloent-hi una explicació per entendre els conceptes com el balanç de Pèrdues i Guanys (PiG). Els participants podran adquirir els coneixements bàsics per gestionar adequadament els aspectes econòmics i complir amb la normativa vigent.

ACTIVITATS EXTRAORDINÀRIES

  • Formadora: Tècniques de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
  • Objectius:
    • Explicar quina és la documentació bàsica i essencial per sol·licitar una ocupació de via pública.
    • Conèixer els tràmits que l’Ajuntament ha posat en funcionament per facilitar a les entitats la tramitació d’aquests.

Aquesta formació està dirigida a les entitats que organitzen activitats a la via pública o en equipaments municipals, per tal d’entendre els requisits documentals i normatius per dur-les a terme de manera legal i segura.
Es presentaran les condicions establertes pel Decret 112/2010, que regula els espectacles públics i activitats recreatives considerades extraordinàries. L’objectiu és oferir una guia completa sobre la documentació bàsica necessària per sol·licitar l’ocupació d’espais públics i facilitar els tràmits requerits per l’Ajuntament, assegurant així una gestió eficient i adequada per a la realització d’esdeveniments amb impacte positiu.

SUBVENCIONS ACTIVES I FINANÇAMENT

  • Formadora: Montse Agudo (Fundesplai) i Anna Yuste (Fundació Seira)
  • Objectius:
    • Conèixer diferents ajuts públics existents per a les entitats.
    • Conèixer opcions de finançament privat per a entitats d’ESS.

Aquesta formació està orientada a proporcionar a les entitats informació  sobre les subvencions actives (finançament públic) i exemples de finançament privat per a entitats d’Economia Social.
Mitjançant aquesta sessió, es presentarà un banc de recursos per accedir a diferents ajuts i finançaments que puguin ajudar al creixement i la sostenibilitat de les organitzacions. Els participants aprendran sobre els diversos tipus de subvencions disponibles, i les característiques bàsiques a tindre en compte a l’hora d’aplicar. A més a més, es presentarà una opció de finançament privat com és Fundació Seira i els serveis oferts per a entitats d’ESS.

Hi haurà servei puntual de Canguratge Municipal al llarg de tota la jornada.

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies,, cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies