En una acció conjunta entre l’Ajuntament amb el Servei de suport a entitats, l’Ateneu Santfeliuenc, les Comunalitats Urbanes, l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat i la Unió Coral, s’ha impulsat un seguit de formacions per enfortir i fer créixer l’associacionisme de la ciutat. Entenent que una ciutat organitzada i en xarxa repercuteix en una ciutat més rica, crítica i consolidada.
Les sessions seran simultànies, si us plau, inscriu-te aquí.
El 23 de novembre ens trobarem, de 9.30 a 14 h, a l’Ateneu Santfeliuenc on s’impartiran les següents formacions: Gestió interna: obligacions legals i documentals, Organització econòmica, Organització d’activitats extraordinàries i Subvencions actives i finançament.
GESTIÓ INTERNA: OBLIGACIONS LEGALS I DOCUMENTALS
- Formadora: Montse Agudo (Fundesplai)
- Objectius:
- Aconseguir una millora de la gestió interna de l’entitat.
- Coneixement de les principals normatives que afecten les associacions.
Aquesta formació està dirigida a totes les entitats per conèixer les seves obligacions legals i documentals. No us heu de convertir en advocades, heu de saber què heu de tenir en compte i qui us pot donar un cop de mà.
Aportarem a les entitats els coneixements necessaris per complir amb la normativa vigent i assegurar una gestió transparent i correcta. Les participants obtindran una visió completa de les seves obligacions i aprendran com millorar els processos interns per al bon funcionament de l’entitat. Es tractaran les principals normatives que afecten les associacions, com les derivades de la Llei 4/2008, així com altres requisits legals essencials per a una gestió eficient.
ORGANITZACIÓ ECONÒMICA
- Formadora: Paqui Cano (La Qperativa)
- Objectius:
- Conèixer i comprendre les principals obligacions fiscals i comptables de les associacions. Què hem de fer i quan?
- Saber com treballen els serveis externs com gestories o assessories per donar un servei professional a les Entitats
Aquesta formació està dirigida a totes les entitats per comprendre les seves obligacions tributàries i com estructurar l’organització econòmica. No us heu de convertir en comptables, heu de saber què heu de tenir en compte i qui us pot donar un cop de mà.
És una formació inicial per a conèixer les principals obligacions fiscals com l’IVA, l’IRPF i l’IS, així com els requisits comptables essencials per al funcionament d’una associació, incloent-hi una explicació per entendre els conceptes com el balanç de Pèrdues i Guanys (PiG). Els participants podran adquirir els coneixements bàsics per gestionar adequadament els aspectes econòmics i complir amb la normativa vigent.
ACTIVITATS EXTRAORDINÀRIES
- Formadora: Tècniques de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
- Objectius:
- Explicar quina és la documentació bàsica i essencial per sol·licitar una ocupació de via pública.
- Conèixer els tràmits que l’Ajuntament ha posat en funcionament per facilitar a les entitats la tramitació d’aquests.
Aquesta formació està dirigida a les entitats que organitzen activitats a la via pública o en equipaments municipals, per tal d’entendre els requisits documentals i normatius per dur-les a terme de manera legal i segura.
Es presentaran les condicions establertes pel Decret 112/2010, que regula els espectacles públics i activitats recreatives considerades extraordinàries. L’objectiu és oferir una guia completa sobre la documentació bàsica necessària per sol·licitar l’ocupació d’espais públics i facilitar els tràmits requerits per l’Ajuntament, assegurant així una gestió eficient i adequada per a la realització d’esdeveniments amb impacte positiu.
SUBVENCIONS ACTIVES I FINANÇAMENT
- Formadora: Montse Agudo (Fundesplai) i Anna Yuste (Fundació Seira)
- Objectius:
- Conèixer diferents ajuts públics existents per a les entitats.
- Conèixer opcions de finançament privat per a entitats d’ESS.
Aquesta formació està orientada a proporcionar a les entitats informació sobre les subvencions actives (finançament públic) i exemples de finançament privat per a entitats d’Economia Social.
Mitjançant aquesta sessió, es presentarà un banc de recursos per accedir a diferents ajuts i finançaments que puguin ajudar al creixement i la sostenibilitat de les organitzacions. Els participants aprendran sobre els diversos tipus de subvencions disponibles, i les característiques bàsiques a tindre en compte a l’hora d’aplicar. A més a més, es presentarà una opció de finançament privat com és Fundació Seira i els serveis oferts per a entitats d’ESS.
Hi haurà servei puntual de Canguratge Municipal al llarg de tota la jornada.