El radar americà és un documental visual i d’investigació històrica sobre art, arquitectura i disseny construït a partir de la biografia i l’arxiu personal de l’arquitecte, artista i galerista Lanfranco Bombelli (Milà, 1921-Cadaqués, 2008).
Des de la microhistòria s’assaja de narrar i interpretar la història de la construcció cultural europea seguint el model del racionalisme modern i l’avantguarda artística, quan retorna, en la victòria dels aliats després de la Segona Guerra Mundial i en el marc de la Guerra Freda, amb la intervenció publicitària del sistema polític i econòmic nord-americà.
Quatre són els escenaris: I Les bombes, la reconstrucció i el ressorgiment. Milà-Zuric, 1940-1950. II Visual Information for US in Europe al Pla Marshall i en el marc de la Guerra Freda. París, 1950-1961. III El desglaç. Cadaqués-Barcelona, 1959-1971. IV Internacionalisme local. Cadaqués, 1971-1982.

Aquest llibre de Vicenç Altaió serà el referent del proper cafè filosòfic a l’Ateneu, el dimecres 16 d’octubre, a partir de les 19 h, a l’Aula de Cultura. L’autor establirà un diàleg amb Josep Massot per parlar d’art, de la Guerra Freda, i del protagonisme de Cadaqués (sota “les boles dels americans” de la base del Pení) en una revolució cultural de la modernitat més nostrada: des de Dalí, Duchamp, Correa, Milà, Coderch, Harnden i Bombelli, fins a Bocaccio i la Gauche Divine, passant pel Pla Marshall, la CIA i el Congrés per la Llibertat de la Cultura.

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies,, cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies