La companyia La Tremenda i la Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC) presenten l’espectacle L’ARQUITECTE PROHIBIT, un musical de Jaume Viñas amb música i lletres de Marc Sambola que es representarà en 33 teatres d’ateneus. Dirigida per Martí Torras Mayneris i interpretada per Clàudia Abellán, Paula Amell, David Bonilla, Arnau Fà, Lu Martín, Abril Morera, Gerard Portolés, Queralt Sánchez i Alba Serrano, l’obra s’inspira en la figura d’Antoni Gaudí per commemorar el centenari de la seva mort, que es celebrarà aquest proper any 2026.
L’obra es presenta a la Sala d’Actes de l’Ateneu el divendres 24 d’abril, a les 21 h. Les entrades ja són a la venda al preu de 5 € de socis i sòcies, 10 € general anticipada i 15 € a taquilla. A més, el socis i sòcies que assisteixin a l’Assemblea General Ordinària de l’Ateneu, el dimarts 21 d’abril a les 19 h, rebran una invitació per a l’espectacle.
COMPRAR ENTRADESL’ARQUITECTE PROHIBIT, és un homenatge crític i poètic al llegat de Gaudí. L’obra, que retrata una Barcelona on l’art i l’arquitectura han estat esborrats per un règim autoritari, explora què passa quan la memòria s’esvaeix i com l’art pot tornar a bategar a través de les persones.
A l’argument d’aquest musical de nova creació, la ciutat de Barcelona ha donat l’esquena al seu llegat. No hi ha herència. No hi ha abans. El passat s’ha oblidat. Cinquanta anys després de la tragèdia que va sacsejar Europa, el nou ordre implantat a tot el continent, cull els fruits d’una societat altruista i entregada a la comunitat. No hi ha sequeres, no hi ha fam. I enmig d’aquesta idíl·lica utopia, un grup
d’universitaris descobreix un llibre prohibit. La porta a un món desconegut que definirà el seu futur. La passió dels joves arquitectes fon el passat i el present en un nom: Antoni Gaudí. Un home que va ser capaç de deixar empremta amb les pedres, de convertir els edificis en històries i relats. Però el que per uns és una fortuna, per la resta és un acte infame. Alin, Sezi, Naal i Kram, són condemnats a
esborrar de la seva ànima qualsevol nova idea que aquell llibre els hagi pogut contagiar. Però per molt que els obliguin, la llavor de l’arquitecte prohibit ja forma part d’ells.
La Tremenda és una companyia jove que aposta per espectacles interdisciplinaris amb la música com a motor creatiu. Treballen col·lectivament, col·laborant amb artistes de trajectòria reconeguda i
apostant per l’autoria catalana contemporània. Amb L’ARQUITECTE PROHIBIT, la companyia té la voluntat d’obrir debats al voltant de la nostra identitat artística com a societat i d’alguns dels elements que més ens distingeixen de cara al món, a més de reflexionar en com han influït aquests en el nostre dia a dia.
Cada any, la Federació d’Ateneus, a través de la Xarxa de Teatres d’Ateneus de Catalunya (XTAC), coprodueix un espectacle pensat, expressament, per representar-se en els 36 ateneus que formen part
de la xarxa de teatres més gran de Catalunya. L’ARQUITEC TE PROHIBIT és el desè espectacle coproduït per la FAC des de 2017.
